بيانيه كانون بسيج اساتيد دانشگاه شهيد اشرفي اصفهاني به مناسبت روز ملي بسيج اساتيد مصادف با چهل و سومين سالگرد شهادت دكتر چمران و برگزاري انتخابات رياست جمهوري در 8 تير ماه 1403

باسمه تعالی

بيانيه كانون بسيج اساتيد دانشگاه شهيد اشرفي اصفهاني به مناسبت روز ملي بسيج اساتيد مصادف با چهل و سومين سالگرد شهادت دكتر چمران و برگزاري انتخابات رياست جمهوري در 8 تير ماه 1403

آقايان دكتر پزشكيان، حجه الاسلام پورمحمدي، دكتر جليلي، دكتر زاكاني،، دكترقاضي‌زاده هاشمي و دكترقاليباف

سلام عليكم

شما داوطلبان عزيز، همگي خوب مي دانيد كه روح بلند و ملكوتي دكتر چمران عزيز، در چهل و سومين سالگرد شهادتش به استقبال گرم از روح پر فتوح رييس جمهور شهيد دكتر رئيسي و يارانش آمد چون او كهنه سربازي ميدان ديده و ابر مردي متخصص و متعبد بود او هميشه حضور در ميدان، (خصوصاً جبهه هاي نبرد را حتي بر كلاس هاي درس دانشگاه ها ) ، با آن تخصص و تحصيلات علمي بسيار عالي كه داشت، ترجيح مي داد علاوه بر اين او عارف و عاشق خدمت به امام راحل و امت بود پس مسلم است كه مردان مردي همچون رئيسي و يارانش را در آغوش مي فشارد و همگام با ساير شهيدان منتظر و نظاره گر اعمال و رفتار ما و شما مي مانند.

آقايان كانديداهاي رياست جمهوري، حتما مي دانيد مسئوليت بسيار سنگيني را بر عهده گرفته ايد و رفتار و اعمال شما توسط شهيدان چمران، رجائي، باهنر، حاج قاسم ، رئيسي عزيز و ساير شهدا نظاره مي شود. پس براي جلب رضايت آنان بايد با مردم صادق باشيد و ميثاق ببنديد كه راه و روش آنان را بكار گيريد و كارهاي بر زمين مانده نظام و مردم را صادقانه و مجاهدانه پيگيري نماييد.

در اين راستا كانون بسيج اساتيد دانشگاه شهيد اشرفي اصفهاني ضمن گراميداشت ياد شهيدان دكتر چمران و دكتر رئيسي و يارانش موارد ذيل را جهت تحقق تقديم مي نمايد.

1- با توجه به اين كه مسئوليت رياست شوراي عالي انقلاب فرهنگي را رئيس جمهور به عهده دارد (كه اين شورا اختيارات زيادي هم دارد) لذا اساتيد بسيجي، انتظار دارند حل مسائل فرهنگ عمومي خصوصاً مسائل عفاف و حجاب كشور(كه به دليل قصور و كم كاري بعضي از مسئولين كشور بر زمين مانده)، در اولويت اول قرار داده شوند. چون دشمن صهيونيسم و آمريكاي جنايتكار عزم را جزم نموده اند تا با گسترش فرهنگ بي بند و باري آينده انقلاب اسلامي را به چالش بكشند. لذا داوطلبان بدانند براي حل اين مشكلات فرهنگي نيازمند ايجاد ارتباط نزديك بين دانشگاه‌ها و حاكميت ارزش هاي علوي هستند.

2- چون در شرايط فعلي بيكاري فزاينده جوانان خصوصاً تحصيل كردگان را آزار مي دهد وگسترش كارآفريني و اشتغال زايي نيازمند توسعه فناوري و نوآوري است بايد قوانين و ضوابط در اين مورد تغيير يا اصلاح گردد تا تمامي سازمان ها خصوصاً موسسات و دانشگاه هاي غير انتفاعي نيز بتوانند در اين امر مهم سهيم باشند و كارآفريني را افزايش دهند بدون آن كه امكانات دانشگاه هاي دولتي مثل سرمايه، ميدان و قله را طلب كنند.

3- تاكيد مي نمايد همه داوطلبان رياست جمهوري بايد با اراده اي پولادين تقبل نمايند كه برنامه هفتم توسعه اقتصادي و اجتماعي نظام را با تحقق رشد 8 درصدي اجراء نمايند تا بتوانند مشكلات اقتصادي و گراني افسار گسيخته را مهار نمايند اگر چنين اراده و انديشه اي ندارند و دچار اما و اگر هستند همين الان از سر راه مردم و انقلاب اسلامي كنار بروند

4 - داوطلبان رئيس جمهوري لازم است ملاك رتبه بندي دانشگاه ها در شوراي عالي انقلاب فرهنگي را بر اساس ايجاد كارآفريني اعضاي هيات علمي آنان براي دانشجويان و جامعه و صنعت تغيير دهند چون انجام امور پژوهشي با مقاله محوري صرف، باعث پيشرفت سريع نخواهد شد. كما اين كه براي پيشرفت سريع بكارگيري روش هاي مهندسي معكوس نيز لازم است.

5- داوطلبان رئيس جمهوري بدانند براي تحقق برنامه هاي مصوب و منويات مقام معظم رهبري بايد از كارشناسان متخصص و متعبد چمران گونه ، رئيسي سرشت و خستگي ناپذير و ايثارگر همچون حاج قاسم و رهروان اين مكاتب استفاده نمايند و نيروهاي جناحي و ستادي خود را كنار بگذارند در غير اين صورت، اجراء نشدن برنامه ها و شكست آنان، حتمي خواهد بود

در پايان از دانشگاهيان عزيز دعوت مي نمايد تا همراه با ملت قدرشناس و بزرگ ايران در روز 8 تيرماه در پاي صندوق هاي اخذ راي حضور يابند و با ريختن آراء خود به صندوق ها، ارواح طيبه شهداء را خوشنود و راضي و دشمنان ايران اسلامی را مايوس نمايند تا زمینه جهش و پیشرفت برای کشور فراهم شود..

 ايام عزت مسلمين مستدام

                                                                                                                                                     كانون بسيج اساتيد دانشگاه شهيد اشرفي اصفهاني

                                                                                                                                                                                30 خرداد ماه 1403