دفتر حراست، انتظامات و بازرسی

سرپرست دفتر حراست، انتظامات وبازرسی : علی ربانی

مسئولیت های دفتر حراست :

  •  حفظ ارزشها و دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی ایران
  • حفظ سلامت مدیریت به معنای یک جایگاه حاکمیتی در خدمت سیستم
  •  تعیین صلاحیت پرسنل در پست های مدیریتی طبق دستورالعملهای مربوطه
  • حفاظت از اخبار، اسناد و مدارک طبقه بندی شده  سازمان
  •   ارائه مشاوره امنیتی و اطلاعاتی به سطوح مدیریتی
  •   طبقه بندی و کنترل تاسیسات، تجهیزات و اماکن دانشگاه
  •   شناسائی عوامل و عناصر ایجادکننده نارضایتی و برقراری امنیت در بین کارکنان و اساتید و دانشجویان
  •   پیش بینی و پیشگیری از تحرکات ضد امنیتی
  •  تهیه دستورالعمل های حفاظت از اماکن و تاسیسات برای واحدهای ذیربط و ارائه برای تائید ریاست و نظارت بر حسن اجرای آن
  •  حفاظت و صیانت از کارکنان در برابر آسیب ها و تهدیدات احتمالی
  •  حفاظت و جلوگیری از بروز انواع مفاسد اداری، اخلاقی، اقتصادی اجتماعی ، سیاسی و....انجام امور مربوط به حفاظت پرسنلی
  •    گزارش چگونگی انجام وظایف و شرح کلیه پیشامدها در مدت نگهبانی
  •  راهنمایی و پاسخگویی مسئولانه به مراجعه کنندگان در جهت رعایت اصل احترام و تکریم ارباب رجوع
  •  اجرای آئین نامه ها و دستورالعمل های حفاظت پرسنلی، حفاظت فیزیکی، حفاظت اسناد و مدارک و حفاظت IT
  •   شناسایی نفوذ و توطئه احتمالی عوامل بیگانه و ضد انقلاب داخلی
  •  ایجاد ارتباط و هماهنگی با سازمان ها و نهادهای محلی جهت انجام امور در خواستی دانشگاه بر اساس دستورالعمل های مصوب
  •  بررسی و پیشنهاد مشاغل حساس و کلیدی شرکت جهت اعلام به دفتر مرکزی حراست و اعلام نظر در خصوص صلاحیت کارکنان جهت تصدی مشاغل حساس به دفتر مرکزی حراست
  •  پیش بینی، پیشگیری و رفع بحران ها، اعتصابات و جلوگیری از بروز شایعات با هماهنگی مسئولین و مراجع ذیصلاح
  •  اتخاذ تدابیر حفاظتی لازم در مواقع بازدید مقامات عالی رتبه کشوری و مدیران ارشد و مشایعت آنان و نظارت و مراقبت بر تشکیل گردهمائی و جلسات و تامین امنیت آنها
  •  مراقبت بر حسن جریان حفاظت از مناطق معین از جمله ساختمان ها، اقدام لازم در موارد پیشگیری از حریق، سرقت و خرابکاری و یا سایر اتفاقات و حوادث مهم و تهیه گزارش امر برای مقامات مافوق
  •   کنترل ورود و خروج کارکنان و مراجعین، اموال و بازدیدکنندگان، وسایل نقلیه و تطبیق و مقایسه سیاهه اجناس و لوازم با اجناس ورودی و خروجی به سازمان
  •  تهیه و دریافت سلاح، مهمات، دستگاه های بی سیم و نظارت بر نحوه استفاده، نگهداری و نقل و انتقال آنها با هماهنگی مدیریت و مسئولین مربوطه
  •  سازماندهی بازرسی و نظارت بر اجرای طرح کنترل ورود و خروج اشیاء  و وسایط نقلیه و اطلاعات به منظور اعلام نظر در زمینه نقل و انتقال و تغییر محل خدمت کارکنان شرکت
  •  ارائه خدمات آموزشی و توجیه پرسنل در راستای حفاظت پرسنلی، مراقبت های حفاظتی از تاسیسات و اماکن و حفاظت از اسناد طبقه بندی شده
  •  نظارت بر گردش اسناد طبقه بندی شده و تشکیل بایگانی محرمانه
  •   نظارت بر تهیه پرونده حفاظت پرسنلی برای کلیه کارکنان
  •   تهیه گزارش از فعالیت های روزانه و همچنین از حوادث و اتفاقات غیر عادی 
  •  رعایت حریم خصوصی افراد و تلاش در جهت حفظ آبرو و اسرار دانشگاهیان
  •  شناسایی متخلفان و برخورد متناسب و قانونی با آنان
  •  جلوگیری و برخورد با رواج مواد مخدر و روان گردان و ... در محیط دانشگاه و خوابگاه ها
  • تهیه شناسنامه محیطی و نظارت بر حفاظت فیزیکی دانشگاه