دفتر حراست، انتظامات و بازرسی
سرپرست دفتر حراست، انتظامات وبازرسی : علی ربانی
مسئولیت های دفتر حراست :
- حفظ ارزشها و دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی ایران
- حفظ سلامت مدیریت به معنای یک جایگاه حاکمیتی در خدمت سیستم
- تعیین صلاحیت پرسنل در پست های مدیریتی طبق دستورالعملهای مربوطه
- حفاظت از اخبار، اسناد و مدارک طبقه بندی شده سازمان
- ارائه مشاوره امنیتی و اطلاعاتی به سطوح مدیریتی
- طبقه بندی و کنترل تاسیسات، تجهیزات و اماکن دانشگاه
- شناسائی عوامل و عناصر ایجادکننده نارضایتی و برقراری امنیت در بین کارکنان و اساتید و دانشجویان
- پیش بینی و پیشگیری از تحرکات ضد امنیتی
- تهیه دستورالعمل های حفاظت از اماکن و تاسیسات برای واحدهای ذیربط و ارائه برای تائید ریاست و نظارت بر حسن اجرای آن
- حفاظت و صیانت از کارکنان در برابر آسیب ها و تهدیدات احتمالی
- حفاظت و جلوگیری از بروز انواع مفاسد اداری، اخلاقی، اقتصادی اجتماعی ، سیاسی و....انجام امور مربوط به حفاظت پرسنلی
- گزارش چگونگی انجام وظایف و شرح کلیه پیشامدها در مدت نگهبانی
- راهنمایی و پاسخگویی مسئولانه به مراجعه کنندگان در جهت رعایت اصل احترام و تکریم ارباب رجوع
- اجرای آئین نامه ها و دستورالعمل های حفاظت پرسنلی، حفاظت فیزیکی، حفاظت اسناد و مدارک و حفاظت IT
- شناسایی نفوذ و توطئه احتمالی عوامل بیگانه و ضد انقلاب داخلی
- ایجاد ارتباط و هماهنگی با سازمان ها و نهادهای محلی جهت انجام امور در خواستی دانشگاه بر اساس دستورالعمل های مصوب
- بررسی و پیشنهاد مشاغل حساس و کلیدی شرکت جهت اعلام به دفتر مرکزی حراست و اعلام نظر در خصوص صلاحیت کارکنان جهت تصدی مشاغل حساس به دفتر مرکزی حراست
- پیش بینی، پیشگیری و رفع بحران ها، اعتصابات و جلوگیری از بروز شایعات با هماهنگی مسئولین و مراجع ذیصلاح
- اتخاذ تدابیر حفاظتی لازم در مواقع بازدید مقامات عالی رتبه کشوری و مدیران ارشد و مشایعت آنان و نظارت و مراقبت بر تشکیل گردهمائی و جلسات و تامین امنیت آنها
- مراقبت بر حسن جریان حفاظت از مناطق معین از جمله ساختمان ها، اقدام لازم در موارد پیشگیری از حریق، سرقت و خرابکاری و یا سایر اتفاقات و حوادث مهم و تهیه گزارش امر برای مقامات مافوق
- کنترل ورود و خروج کارکنان و مراجعین، اموال و بازدیدکنندگان، وسایل نقلیه و تطبیق و مقایسه سیاهه اجناس و لوازم با اجناس ورودی و خروجی به سازمان
- تهیه و دریافت سلاح، مهمات، دستگاه های بی سیم و نظارت بر نحوه استفاده، نگهداری و نقل و انتقال آنها با هماهنگی مدیریت و مسئولین مربوطه
- سازماندهی بازرسی و نظارت بر اجرای طرح کنترل ورود و خروج اشیاء و وسایط نقلیه و اطلاعات به منظور اعلام نظر در زمینه نقل و انتقال و تغییر محل خدمت کارکنان شرکت
- ارائه خدمات آموزشی و توجیه پرسنل در راستای حفاظت پرسنلی، مراقبت های حفاظتی از تاسیسات و اماکن و حفاظت از اسناد طبقه بندی شده
- نظارت بر گردش اسناد طبقه بندی شده و تشکیل بایگانی محرمانه
- نظارت بر تهیه پرونده حفاظت پرسنلی برای کلیه کارکنان
- تهیه گزارش از فعالیت های روزانه و همچنین از حوادث و اتفاقات غیر عادی
- رعایت حریم خصوصی افراد و تلاش در جهت حفظ آبرو و اسرار دانشگاهیان
- شناسایی متخلفان و برخورد متناسب و قانونی با آنان
- جلوگیری و برخورد با رواج مواد مخدر و روان گردان و ... در محیط دانشگاه و خوابگاه ها
- تهیه شناسنامه محیطی و نظارت بر حفاظت فیزیکی دانشگاه