معرفی رشته زیست شناسی سلولی و مولکولی

دانشکده علوم و فناوری زیستی دانشگاه شهید اشرفی اصفهانی (ره) در سال 1395 و در قالب سه گروه آموزشی میکروبیولوژی، زیست فناوری (بیوتکنولوژی) و زیست شناسی سلولی و مولکولی (ژنتیک) تاسیس شد. با همت ریاست محترم و معاون محترم مالی و اداری دانشگاه به سرعت فضای آموزشی و آزمایشگاهی دانشکده توسعه یافت و آزمایشگاه­های میکروبیولوژی، ژنتیک، گیاهشناسی، جانور شناسی و شیمی-بیوشیمی با انواع دستگاه­ها و وسایل مورد نیاز تجهیز گردیدند. این دانشکده در بدو تاسیس با استقبال گسترده دانشجویان مواجه شد و در دو رشته زیست شناسی سلولی و مولکولی و زیست فناوری آغاز به کار کرد. با توجه به سابقه آموزشی و پژوهشی استادان این دانشکده، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سال 1396 با اخذ مجوز رشته میکروبیولوژی در مقطع کارشناسی و رشته های ژنتیک و میکروبیولوژی در مقطع کارشناسی ارشد موافقت نمود. به جرأت می توان گفت که فضای آموزشی و آزمایشگاه­های علوم زیستی دانشگاه شهید اشرفی اصفهانی (ره)، از زیباترین و مجهزترین کلاس­ها و آزمایشگاه­ها در بین دانشگاه­ها و موسسات آموزش عالی استان اصفهان است.

هم اکنون دانشکده علوم و فناوری زیستی از استادان بنام و مجربی نظیر پروفسور گیتی امتیازی (استاد دانشگاه اصفهان و متخصص میکروبیولوژی و نانوبیوتکنولوژی)، دکتر سید حمید زرکش اصفهانی (دانشیار ایمنولوژی دانشگاه اصفهان)، دکتر سید حمید امامی (رئیس دانشگاه شهید اشرفی اصفهانی و استاد میکروبیولوژی)، دکتر زهره حجتی (دانشیار ژنتیک دانشگاه اصفهان) و پروفسور اکبر میرصالحیان (استاد میکروبیولوژی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران) جهت انجام پروژه های پژوهشی و پایان نامه­ها و همچنین تدریس دروس تخصصی بهره می گیرد.

حضور اعضای هیات علمی و استادان جوان و پرتلاش در کنار استادان با تجربه، تیم علمی بسیار موفق و کارآمدی تشکیل داده است که بی تردید در سالهای نه چندان دور، دانشکده علوم و فناوری زیستی را به یکی از قطب های علوم زیستی کشور بدل خواهد کرد.